Le séminaire organisé par l’axe « Repenser la place de l’Irlande dans le monde : configurations d’hier, nouvelles réalités » du GIS EIRE : Etudes Irlandaise Enjeux et Réseaux se déroulera en ligne le 29 juin 2023 à 17h (heure de Paris). Anne Groutel (Paris 1) et Grainne O’Keeffe-Vigneron (ACE) sont ravies d’accueillir Philippe Cauvet, maître de conférences à l’Université de Poitiers pour une intervention intitulée :

Northern Ireland reconfigured? Reflections on peace and democracy in Northern Ireland since the Good Friday Agreement

Philippe Cauvet is a senior lecturer in British and Irish studies at the University of Poitiers. His research focuses on questions relating to territory, national identities, democracy and state sovereignty in Ireland and in the UK. His latest article was just published in Etudes Irlandaises this spring.  He is currently preparing a book on Irish constittutional nationalism and the idea of national territory.